Achter de Huysshop
staan ervaren NVM Makelaars
Het verhaal van Huysshop
Huysshop is in 2009 begonnen met het 'doe-het-samen' concept. De crisis op de woningmarkt was al begonnen; er waren nauwelijks kopers, de huizenprijzen daalden. Kortom: de markt zat op slot.
Ondanks deze moeilijke marktomstandigheden was ik ervan overtuigd dat het in de makelaardij ook anders kon. De toegevoegde waarde van de makelaar werd bekritiseerd, nog steeds overigens. Ik was toen al van mening dat een makelaar bij een bezichtiging van het huis niet zoveel toevoegt. Dat kan de verkoper veel beter.
In 2007 had ik al een heel businessplan geschreven over hoe Huysshop als NVM makelaar zijn diensten kan aanbieden, waarbij de makelaar alleen toegevoegde waarde biedt wanneer dat echt nodig is. Zoals bijvoorbeeld bij onderhandelingen en het maken van de koopakte.
Maar ook op het punt van de marketing van de woning en advisering tijdens de verkoop. Alles vanuit de idee: Huysshop en verkoper moeten samenwerken om het ultieme doel te bereiken: de woning verkopen.
Ik dacht: als we nou eens beginnen met de bezichtigingen uit de dienstverlening te halen? En de verkoper zelf foto's laten maken en zelf een tekst laten schrijven? Daarmee was de basis gelegd voor Huysshop. Dat is ook de reden dat Huysshop met lage, vaste tarieven kan werken. Huysshop rekent dus geen courtage nadat het huis is verkocht.
Zonder dat daarbij de kwaliteit van onze dienstverlening in het gedrang komt. Wij zijn NVM makelaar en hebben te maken met strenge regels (educatieverplichtingen en hercertificeringseisen.)
Veel klassieke (lees: dure) makelaars hebben nog steeds groot bezwaar tegen makelaars als Huysshop en Makelaarsland. Zij vinden het een ondermijning van het makelaarsvak. Dat is natuurlijk onzin.
Huysshop heeft haar bestaansrecht bewezen
Huysshop was de eerste deeldienstenmakelaar in Nederland die pakketten aanbood. Samengestelde bundels van diensten, oplopend van het basispakket tot de premiumbundel. Daarnaast worden er (losse) diensten aangeboden. De kadasterservice, video, 360-graden fotografie en plattegronden zijn veelgevraagde diensten.
Huysshop wil het de verkoper makkelijk maken. En flexibel zijn. Iedere verkoper heeft zo zijn wensen, Huysshop biedt diensten op maat.
Het Huysshop concept heeft zich inmiddels bewezen. Na ruim 8 jaar, ondanks de crisis, is Huysshop uitgegroeid tot een van de topspelers in de makelaardij. Wij blijven investeren in nieuwe diensten, klantvriendelijkheid, support en service.
Huysshop is bedoeld voor verkopers met een courant huis. Mijn advies: heb je geen courant huis, neem dan een lokale full-service makelaar in de arm, die alles voor je doet. Zo'n 'local hero' heeft dan meer toegevoegde waarde dan Huysshop kan bieden.
Huysshop Eindhoven